fredag 1 maj 2009

Kärleken blommar i glassfrysen

Om kärleken är ett tecken på att våren är här har den sannerligen kommit nu må jag säga.

Något annat går väl inte säga när nu till och med GB-gubben gått och skaffat sig damsällskap inför sommarens myskvällar.

Och visst verkar hans tjej var ett bra val med matchande kläder och rolig peruk och är mycket väl ett val som kan locka fram ljudet av bröllopsklockor vad det lider.
Enda tveksamheten skulle vara hennes något överdrivna sminking.

Stort är det hur som helst och till de människor som ylar om att Kronprinsessans förlovning med Daniel är det största som hänt på kärleksfronten i år säger jag bara.
Lugna ner er.

För att glassgubben numera kilar stadigt är så stort att det knappt är fattbart.
Det enda jag komma på som är på samma nivå är den där dagen under tidigt 80-tal när jag fick reda på att ICA:s egna gubbe, ICAnder, hade en käring där hemma.
MonICA hette hon och var även hon ett rekorderligt fruntimmer med brunt hår och orange 70-tals förkläde med praktiska fickor.
Inga extravaganser utan en kvinna som kunde göra ett ordentligt handtag i butiken.

3 kommentarer:

  1. Så förbannat politiskt korrekt av GB.

    SvaraRadera
  2. Och korrektheten ligger i att även clowner har rätt till kärleken antar jag att du menar?

    SvaraRadera
  3. Kärleken är självklart även för oss clowner, kvinnliga som manliga. Det är genustramsandet som är så pk. Så in i helvete förbannat pk.

    SvaraRadera