onsdag 27 maj 2009

Apan och EA har ett träningsupplägg ihop (Dag 1)

Så var man då igång med sin 30 dagars utmaning med EA Sport Active.

Jag kör på medium svårhetsgraden, högmod vad gäller den fysiska status ligger nämligen inte för mig.

Så hur var det nu då?
Jodå. Efter gårdagens lilla test som tog fullständigt slut på mig trodde jag att förmiddagens 30-minuters pass med löpning, curl, utfall och inlinesåkning, skulle bli genomdjävligt.
Och visst var det jobbigt och man svettades som en gris. Men största problemet var faktiskt, som vanligt med nya grejer, tekniken hur man skulle göra.
En annan sak som drogs fram i ljuset var också vilken vidrigt dålig balans man har.
Men jag fick beröm av min personlige coach efter passet och då borde ju alltid vara frid och fröjd.

Men om jag skulle klämma till med ett första intryck av EA Sports Active som träningsredskap kanske.
Det är helt okej, eller faktiskt riktigt bra. Första bestående intrycket är solklart att det är ingen idé att man försöker fuska med tekniken. Så lätt lurar man nämligen inte varken Wii-brädan och handkontrollen.

Så nu kör så det ryker i 29 dagar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar