tisdag 5 mars 2013

En låt som inte stått emot tidens tand

I kategorin "Daterad musik" kastar jag in denna låt.

För låten "Ouragan" eller "Irresistible" som den hette på engelska med Stephanié de Monaco (Stephanié Grimaldi) från 1986 har sannerligen inte stått emot tidens tand speciellt väl.
Den har naturligtvis heller ingenting av kvalité och fint hantverkskap över sig.
Men när det begav sig handlade det om att det 80-tal och jag att tyckte att Stephanie var en synnerligen rar ärta.

Nu så här snart 30 år senare är ju låten som sagt var inget större, men jag får nog ändå säga att jag helt rätt ute vad gäller ärtdelen.
För prinsessan Stephanié av Monaco var snygg och när jag nu tittar på bilder av henne ser jag att fortfarande bedåras något vanvettigt av hennes sorgsna ögon.
Där finns en smärta och svärta som jag gillar, plus att hon har breda axlar.

Skit samma här kommer låten.
Mycket "nöje"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar