onsdag 23 september 2009

När Granlund drog till Åre

Blev av olika anledningar idag påmind om den underbara titeln Konferensknullare.

Vilket osökt förde mig in på den största konfaliggare av dem alla: Bengt Granlund och hans utflykt till Åre, en historia som berättades för första gången på Killinggängets site "Spermaharen".

Men vi börjar väl med en presentation och en kort intervju med The Man, The Myth, The Konfaknullare.

Namn: Bengt Granlund
Ålder: 42.
Yrke: Konferensknullare.
Utbildning: Internutbildad på Elektrolux 87-91.
Flickvän: I varje stad...
Favoriträtt: Skäggbiff!!!
Senast lästa bok: Henning Mankells "Mördare utan ansikte"
Bio: "Tillsammans". Skön rulle och skön buske i köket.
Favoritresmål: Pattaya, fast nu börjar Cuba bli riktigt bra.
TV-program: Scandics europeiskt oklippta inhouse. Amerikanarna måste lära sig att sluta knulla med gympadojjor och tubsockor på tjejerna. Jag känner doften av omklädningsrum när jag kollar en sån film så det går bort. Det var kul ett tag på nittiotalet men nu... please...
Politik: Folkpartist.
Musik: Jag är allätare. Allt utom country och hårdrock.

Hur kom det sig att du blev konferensknullare?
- Jag arbetade som säljare på Electrolux. Jag sålde dammsugare i Mellansverige. Sedan skulle jag vidareutbildas till produktchef och då vidtog en hektisk period med konferenser och kurser.
Då började du att knulla?
- Kan man säga.
Deltar du alltid i själva konferensen?
- Ja, alltid.
Men du deltar inte i det seriösa arbetet?
- Nej, jag försöker få ragg. När man konfererar så lägger man grunden till kvällens aktiviteter. Det bästa jag gjort var när jag fingerpullade två tanter samtidigt under det att en VD drog upp en ny affärsplan. Sen blev det en snabbis under fikapausen och senare på kvällen en dubbel-maräng.
Ställer tanterna upp på det?
- Inte i samma rum. Jag satte en tant i rum 419 och en annan samtidigt i 312. Det blev ett djävla springande. Kul var det.
Var det på Electrolux?
- Nej, fan. Det var på Tieto Enator.
Jobbar du där?
- Nej.
Hur kan du vara med på deras konferens om du inte jobbar där?
- Säg det. Jag hängde på Scandic i Sundsvall några veckor. Där fanns fem, sex konferenser per vecka som jag kryssade runt emellan.
Men om du inte arbetar där så känner dom dig ju inte. Frågar dom inte vad du gör där?
- Ibland. Då svarar jag att jag är Bengt Granlund, från huvudkontoret. Personalenheten.
Sen då?
- Sen knullar jag av den kvinnliga delen personalen under hela konferensen.

Men nu till dagboken från Åre-konferensen:

Dag 1: Torsdag förmiddag
ADP Network Scandinavia hade stor delårskonferens uppe på Sunwing i Åre tillsammans med en handfull andra IT företag. Eder konferensknullare på orten, Bengt Granlund, var förstås där och klämde lagg :-).

Tog in på Sunwing under psedonymen Lars Skoog. Jag börjar bli känd som konferensknullare och en del hotell har börjat knorra.
Väl på plats öppnade jag med att sätta på tanten som bodde vägg i vägg. Upptäckte att den där dörren som finns mellan rummen ibland var olåst, så jag drog helt sonika ned byxorna och knackade på. Hon hette Åsa och konfererade med Wella.

Sunwing är delvis renoverat och årets säsong har förgyllts med ny och modern inredning. Möbler och inventarier direkt från R.O.O.M!
Åsas rum var så jävla snyggt inrett så om jag inte hade fått omkull henne så hade jag knullat soffan istället... hehe.

Dag 1: Torsdag eftermiddag
Det här var en administrativ konsult från CELL Network som jag skinkade på i en taxi på väg till afterskin på Diplomat (Toppenrestaurang - rekommenderas! Steakhouse efter fem med kött & fisk direkt från grillen).
Tips: Göka gärna inne i garderoben. Den är obevakad innan 19.00. Lugnt, tyst och stort utrymme för improvisation.

Dag 1: Torsdag natt
Dubbelmacka i en olåst låne-BMW. Först försökte jag nyttja skateboardrampen ute på torget, men det blev lite väl mycket överkurs för att vara en vanlig torsdagkväll.
Det fick bli en olåst sponsbil från BMW med en stor Red Bull-burk på taket som stod parkerad på gatan. Där jufsade jag upp värmen med två flickor vars namn fick bli systrarna "Päiverinta".
Jag bad dom sjunga "Oh Mama" samtidigt som vi konfererade, vilket dom gjorde högt och ljudligt till ackompanjemang av undertecknads taktafasta trumstock.
I och med detta så förstod jag att jag valt rätt konferensort denna gång. Tackade av systrarna med en kyss på fisken och återvände sedan in i värmen på diskoteket till musik av Da Rudes "Sandstorm". Juckdansade mot några medelålders damer från Wettex, dansade tryckare med halvstång mot en tjej från Borlänge och tungkysste en 27-årig pingla från Bromma... rivstart helt enkelt.

Dag 2: Fredag morgon - Typ halv fyra
Ja du ... Här är det svartsladd. Tror hon hette Lucette. Luktade jordgubb och jobbade i garderoben på Bygget.
Jag sa att jag tappat brickan och fick med henne på en orienteringstur inne bland vinterjackorna. Hon hittade alla kontrollerna, skrek sig i mål på tiden nio minuter och trettiofem sekunder.
Fin tjej som aldrig hade varit på konferens. Den glada minen efteråt kan bara betyda att Granlund öppnat hennes sinne och vallat rätt.
Fredagen bjöd på multipla knull. Lite turbulent stämning i baren och det fanns en desperation som kändes lite besvärande. Men när jag väl fick in den så var det inga diskussioner.

Dag 3: Lördag lunch
Nu har yours truly skippat bricklunchen och istället smörjt kråset med en fjäderprydd konferensdeltagare från Sunne.
Kommer tyvärr inte ihåg vad hon hette men minns med glädje att jag hade fjärdrar mellan skinkorna i två dagar efteråt.

Dag 3: Lördag 20.00
Middag på Werséns Pizzeria med ett konferensgäng från Kista.
Riktiga surfittor. Inte ett öppet skåp under 55.
Drog istället till baren och stötte ihop med Rittva, damfrisörska på orten.
Vi knullade i hennes Amazon till 22.00 då jag drog till Torvtaket och Rittva åkte hem till familjen.
Kände mig djävligt stolt. Jag knullar fram broar mellan konferensbesökare i Åre och lokalbefolkningen.

Dag 3: Lördag natt, Rum 205
The Oral Office! Hobbybänken. Scene of the Crime. Kärt barn har många namn.
Döpte knullunderlaget till Liza efter den kvinnliga piccolon som bar upp mitt bagage.
Skrev en dikt åt henne som jag satte upp på anslagstavlan i receptionen.

Marknadschefen på InfraLan Wireless Communication hade det inte lätt.
Stilig karl som inte fick omkull ett enda fruntimmer. Tråkigt för alla.
Sågs senast utanför korvmojjen när han försökte köpa med sig en kvinnlig busschaufför upp på rummet. Tragiskt scenario och en tråkig representant för Konferensknullarsällskapet.
Jag har sagt åt honom att skippa snacket och gå direkt in på obscena förslag. Men han håller på med sitt garnityr. Gets him nowhere.
Upp i tvåan bara "Hej hå, här kommer Granlund och knackar på". Det är livet det.
Lördagen överlag djävligt bra. Schyssta knull utan krusidull.

Dag 4: Söndag morgon
Efter frukost bjöd Sunwing på gammal klassiker. Angel Cassidy och Taimie Hannum tar på sig knäskydden och polerar av Skip Rod i den mästerliga "Forrest Hump".
Bra och solid amerikansk bas-porr. Minus för att hotellrummet bara hade en 14-tummare. Fick lägga Finluxen på magen och tajja för att få den sköna hembiokänslan som jag får hemma. (Har en 52 tums Sony med Backprojection. AC3 med fem högtalare och en subba. TV1000 levererar. Granlund onanerar).
Fick sällskap av en dam från MacSupport som tog bondpermis när det var dags för eftermiddagsfika på konferensvåningen.
Djävligt bra dag överhuvudtaget.

Dag 5: Måndag morgon
Sen var det bara att åka vidare. Det är TTRA (The International Travel and Tourism Research Association) som bjuder på stor mässa utanför Bryssel.
Granlund finns på plats i monter C01:41 och eftersom det kommer att finnas äver 2000 utställare från ett hundratal länder så kommer det nog att bli knulla av.
Torsdag och fredag är mässan öppen för fackbesökare, lördagen och söndagen är även öppet för allmänheten. Visa ditt klubbkort i montern så bjuder vi på förfriskningar.

2 kommentarer: