tisdag 1 februari 2011

En av svensk humors största juveler

Det är nästan skamligt att säga men faktum är att jag i min dvd-samling under alldeles för lång tid saknat saknat en av svensk humors största juvel, "Percy Tårar".

Vad det beror på att jag efter att efter mystiska omständigheter blivit av med mitt förra exemplar inte har återinvesterat i serien vet jag inte, kan nog bara skylla på slapphet och en nästan straffbar nonchalans mot de stora humorkonsterna.

Under natten mellan lördag och söndag efter en blöt kväll på syndens boning "Mortens" gjorde jag i alla fall slag i saken och beställde mig ett nytt exemplar av Killinggängets mästerverk.
Och när nu det alldeles fräscha och inplastade omslaget kom i min brevlåda kände jag att detta tillfälle bara var tvunget att bli en bloggpost.

Så snart min vänner ska jag, efter en del skatteberäkningar, sätta mig ner och skratta läppen av mig till guldkorn som dessa:


Jonas Inde som något främlingsfientlig och förskräcklig ungdomsbaskettränare, en syn som inom alla idrotter tyvärr är allt för vanlig.
Sanslöst kul är hur som helst klippet och Inde är som klipp och skuren för rollen med sitt inneboende vansinne som alltid ligger och bubblar vid ytan.


Robert Gustafsson och Henrik Schyffert ligger inte långt bakom när de driver hejdlöst om hur det kan gå till när nöjesnätverket Stallmästarbröderna tillsätter teaterroller.
Att den även citat som "Snackar vi huvudroll, då ska dolmen in. Och det vet du." är bara ytterligare en lysande anledning till att man kan titta och lyssna på detta klipp hur många gånger som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar