fredag 23 april 2010

Fotbollsporr

Mina damer och herrar.
Får jag lov att presentera världens bästa lag som aldrig fick bli världsmästare. Brasiliens lag i VM -82.

Det är mitt första VM som jag kommer ihåg glasklart och jag minns än i denna dag hur ledsen jag var när laget förlorade mot Italien i semifinalgruppspelet och missade VM-finalen mot Västtyskland.

Men det spelar ingen roll attt laget aldrig vann. Vackrare har fotboll aldrig spelats än den gjorde de där galna dagarna i Spanien 1982 och vackrast spelades den av Brasilien som är det bästa fotbollslag jorden har sett. Upplagan är också det fotbollslag som på allvar fick mig att förstå varför miljarder människor dyrkar den här idrotten.

Så det är väl lika bra att överlåta scenen åt män som Zico, Falcão, Cerezzo, Júnior, Sócrates och den kanske största av dem alla: Éder.
Detta är fotbollsporr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar