Hur många kändisar från 80- och 90-talet går det att få in en musicvideo?
Ganska många ska det visa sig då norska Tv2 som trailers till sitt program "Gylne Tider" lyckas trycka in ett antal klassiska ansikten att det inte liknar något.
Programmet som handlar om tre norska killar åker och hälsar på gamla kändisar, ett upplägg som doftar inte så lite av "Filip & Fredrik med High Chaparall". Vilka som var första lämnar jag dock därhän och går istället tillbaka till trailern.
Som reklam har man nämligen låtit, som jag antar, alla deltagare i serien mima till Beatlesklassikern "Let It Be"världsförbättrar låten "We Are World. Och det är väl bara att konstatera att de fått ihop en ganska mäktig samling människor som formade vårt nöjesliv under 80- och 90-talet. Det är olympiamästare, "one hit wonders", "vanliga" idrottmän och skådespelare om flimmrar för på skärmen. Stort, enkelt och vackert.
Störst i båda filmerna för Let It Be-videon är James Bond inleder och att Alberto Tomba är med. Sedan ska vi inte heller glömma attalla killars favorit, Ana Alica (Melissa i Falcon Crest), är med på hörn här också.
De allra största personerna i min bok finns dock i "We Are The World".
I fotbollsvärlden finns det nämligen inga större, både för målfarligheten och namnen, än Ian Rush och Karl-Heinz Rummenigge. Lägger man sedan till Larry Hagman har man en blandning som gör konceptet svårslaget.
Men jag undrar vad Style gör i samma video som låt oss säga ... Leslie Nielsen eller Alberto Tomba?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar