fredag 22 april 2011

Nej, nej, nej, nej, nej, nej ...

... och åter nej.

Så här vill jag att en Liverpool-tröja ska se ut.

Den ska vara röd, ha Carlsberg-tryck på bröstet, eller allra allra helst Candy-tryck och den ska vara av tysk kvalité i form av Adidas.

Första knäcken för min trosuppfattning kom till årets säsong då Carlsbergs fantastiska logga byttes ut mot en tämligen blek Standard Charted dito. Det funkade dock och jag har nu funnit mig till rätta med det.

Men nu måste jag tyvärr sätta ner foten.

Anledningen till detta är att Liverpool nu verkar vara på väg att byta fabrikör av sina matchställ.
Från finfina Adidas till det amerikanska Warrior, ett märke som normalt gör kläder åt Lacrosse- och ishockeylag och som ingen normalt funtad människa utanför USA hört talas om.
Jag tyckte det var illa nog när Gerrard och de andra skuttade runt i Reebook-ställ, men det var ju classy jämfört med detta.

Som plåster på såren ska dock tröjbytet ge Liverpool, som ligger fyra i "sälja-tröjor-per-år"-ligan, den bästa dealen något engelsk fotbollslag haft någonsin, bäst innan är Man U som varje år drar in £23M från Nike. Alltid något, men det kommer att ta tid att vänja ögonen vid denna på förhand ganska vämjeliga syn.

Som tur är har dock Adidas möjlighet att toppa Warriors bud, en möjlighet som ni förstår jag hoppas den tyska jätten tar.

2 kommentarer:

  1. de har ju tyvaerr redan tackat nej till mojligheten... saa nu faar du vaenja dig vid warrior :)

    SvaraRadera
  2. Ett runt ord är alltså på sin plats ...

    SvaraRadera